Сиротинець: Конотопський дитячий будинок-інтернат

 

 

Конотопський дитячий будинок інтернат - заклад ІІ профілю для дівчаток з обмеженими можливостями, що залишились без батьківського піклування.

 

Загальна інформація (станом на 11.10.2011):

- загальна кількість вихованців: 128 осіб;

- кількість вихованців віком до 18 років: 28 осіб;

- кількість вихованців - дітей-сиріт: 19 осіб;

- кількість вихованців - дітей, позбавлених батьківського піклування: 11 осіб;

- кількість вихованців віком від 18 до 35 років: 100 осіб;

- молодіжне відділення: наявне на 100 місць;

- психоневрологічне відділення: відсутнє;

- директор: Доля Анатолій Володимирович;

- заступник директора: Кузько Тетяна Хаімівна;

- керівник профспілкового органу: Гребеник Олена Миколаївна.

 

                                               

Інформація про трудові майстерні,
гуртки, творчі колективи

 

З метою залучення вихованок до трудової реабілітації в установі створена лікувально-виробнича майстерня з віников`язання, швейна майстерня, теплиця.


З урахуванням результатів та рекомендацій медоглядів лікар призначає кожній вихованці вид, режим, тривалість працетерапії. Робота на заняттях в майстернях планується згідно графіків, затверджених лікарем, та навчальних планів.

 

Швейна майстерня обладнана новим сучасним обладнанням, необхідним для навчання, а саме – в наявності десять електричних машин, оверлок, вишивальна машина з сенсорним управлінням. Процес роботи розподілений згідно здібностей та уподобань.
   

 

На заняттях вихованки навчаються виготовляти вироби, які потрібні для користування в дитячому будинку:
- постільна білизна;
- рушники;
- серветки гігієнічні;
- нічні сорочки;
- піжами;
- халати робочі;
- брюки;
- костюми для концертів та свят.


Крім навчання роботи на швейних машинах, навчають вихованок вишивати різними видами вишивки: хрестиком, гладдю, бісером. Виготовлені вироби  - серветки, рушники, картини  - використовуються для естетичного оформлення приміщень, кімнат відпочинку, ігрових кімнат. Кращі вироби демонструються на виставках як в дитячому будинку, так і за його межами. 

 

В майстерні з віников`язання працюють та навчаються залюбки. Сорго вирощується своїми силами. Робота розподілена поетапно, створені відповідальні бригади, які займаються вирощуванням сорго, заготівлею, збереженням, сортуванням. Згідно розкладу відвідуються заняття, на яких вчаться чистити сорго від листків  та насіння, в`язати в пучечки та формувати віники. У цьому році зв`язано та передано для користування 540 віників.

 

Немаловажливим аспектом у розвитку трудової реабілітації є працетерапія у теплиці, де вихованки ознайомлюються з найпростішими роботами з вирощування рослин, набувають практичних умінь та навичок вирощування розсади, зеленої цибулі, квітниково-декоративних рослин, опановують ручну обробку грунту, заготовляють необхідний грунт для теплиці, вивчають правила посіву насіння на розсаду.

 

Проводиться робота на квітниках з висаджування розсади та планування квітників.
Навчаються прийомам пікірування розсади квітів та овочів.

 

Працетерапія в дитячому будинку організована для вихованок старше 12 років в різних напрямках.

 

Під керівництвом інструкторів з трудотерапії та під наглядом медичних працівників вихованки працюють на підсобному господарстві, в їдальні, пральні, доглядають за меншими вихованками, приймають участь у благоустрої території та квітників. В процесі праці набувають професійних навичок доярки, свинарки, прибиральниці, двірника.

 

Ефективність лікувально-виробничих майстерень очевидна. Це і стабілізація стану здоров`я, і психотерапевтична дія, упорядкування поведінки, активізація установки особистості на здоровий спосіб життя.

 

Для розвитку творчих та індивідуальних здібностей функціонують гуртки:
1. «Різнобарвні ниточки» (вишивка);
2. «Чарівний клубочок» (в`язання);
3. «Вас вітає казка» (ляльковий театр);
4. Композиційний гурток (аплікація, флористика, ліплення);
5. «Веселі спортсмени»;
6. «Сильні, сміливі, спритні»;
7. «Невгамовний пензлик» (малювання);
8. «Чарівні ручки» (робота з солоним тістом);
9. «Фантазери» (аплікація);
10. Художня аплікація (робота з різним матеріалом);
11. Пальцевий ігротренінг (робота з бросовим матеріалом);
12. «Оригамі» (робота з папером);
13. «Зернятко» (висипка крупами);
14.»Умілі руки» (робота з папером - квілінг);
15 «Весела співаночка» (художня самодіяльність);
16. «Витівники» (робота з бісером).
 

Офіційні документи:

1. Лист Конотопського дитячого будинку-інтернату від 12 жовтня 2011 р. № 01-14/342 до благодійної організації "Українська благодійницька мережа".