Я допоможу!

Оплата праці найманих працівників, звітність та основна фінансова політика

1. Для чого Українській благодійницькій мережі наймані працівники - щоденні помічники волонтерів?

Сьогодні тисячі дітей-сиріт з неповносправністю перебувають у закритих, режимних інтернатах, які є нашою радянською спадщиною. Інтернати, навіть з найкращими матеріально-побутовими умовами, не дають можливості зростати як особистості, розвиватися, вони сковують прояви індивідуальності. Інтернати - “системні монстри”, які нещадно та безповоротно калічать долі дітей. Ще більше “дорослих сиріт” перебуває у “дорослих сиротинцях” - психоневрологічних інтернатах та геріатричних пансіонатах. Вчора, коли вони були дітьми та мешкали у дитячих інтернатних установах, суспільство більш-менш звертало на них увагу, а сьогодні вони в забутті. Суспільство раніше сприймало їх лише як потребуючих, виявляло до них жаль, але не давало їм шансу на подальше нормальне життя. Суспільство дарувало сиротам речі, які безслідно зникали, замість того щоб дати дітям дійсно необхідне, те, що б могло залишитися з ними надовго чи навіть назавжди.

Тільки організована та системозмінююча благодійність може змінити життя сиріт з неповновсправністю на краще, але для цього потрібна щоденна праця. Волонтери, котрі хочуть зробити значно більше, але з незалежних від них обставин не мають достатньо часу, дуже потребують щоденної допомоги. Саме наймані працівники Української благодійницької мережі є щоденними помічниками волонтерів, завдяки праці яких ми можемо зробити більше.

Лише завдяки роботі працівників ми можемо робити послідовні та постійні дієві кроки у напрямку покращення життя сиріт з неповносправністю, зокрема, в наших 3-х пріоритетних напрямках:
1) сприяння створенню спільнот підтриманого проживання у громаді для людей з неповносправністю, які зараз мешкають в інтернатах радянського зразка;
2) сприяння розвитку сімейних форм влаштування дітей-сиріт (усиновлення, прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу);
3) сприяння розвитку наставництва.

Твердження “для чого витрачати гроші на заробітну плату працівників благодійної організації, якщо можна за ці гроші щось купити дітям” - є помилковим. Наша команда намагається докорінно змінити життя дітей, котрі зараз є заручниками інтернатних закладів радянського типу. І зробити це з допомогою тільки волонтерської праці є практично неможливо. Сьогодні стихійна доброчинність зосереджена здебільшого на переданні матеріальної допомоги в інтернати, що у більшості випадків насправді не допомагає дітям, а лише загострює проблему. Загальновідомо, що в багатьох інтернатах благодійну допомогу, яку люди передають для дітей, нахабно розкрадають, а до вихованців нерідко доходить лише її мізерна частина. Також отримання подарунків дітьми в інтернатах є наслідком виникнення “споживацької установки”: ми сироти, а тому нам усі винні.

Інформація про працівників та волонтерів Української благодійницької мережі знаходиться тут.

Детальна інформація при витрати на оплату праці найманих працівників знаходиться тут. Усі виплати заробітної плати здійснюються офіційно, зокрема нарахування єдиного соціального внеску, відрахування податку з доходів фізичних осіб та військового збору відображені у загальному рахунку публічної звітності (див. тут).

Керівник Української благодійницької мережі та волонтери-координатори завжди були, є і будуть волонтерами, тобто не отримували, не отримують і не будуть отримувати жодної матеріальної винагороди за свою працю.

2. Як здійснюється звітність та якою є основна фінансова політика Української благодійницької мережі?

Детальна інформація про отримані нами пожертви та витрати регулярно оприлюднюється на окремому веб-сайтісистемі публічної звітності. Внесення інформації про нові пожертви здійснюється, як правило, на наступний робочий день, а про витрати – 2-3 рази на тиждень. Можливі певні затримки у відображенні інформації у системі публічної звітності, оскільки цю інформацію вносить волонтер-бухгалтер.

Пожертви зараховуються на рахунки потреб за їх призначенням, вказаним благодійником. Якщо благодійником не обрано конкретного призначення пожертви, вона зараховуються на потребу (рахунок), найбільш актуальну на момент отримання коштів згідно списку зарахування нецільових пожертв (див. тут).

Не більше 10% від отриманих пожертв ми можемо використовувати на витрати пов'язані з підтриманням життєдіяльності нашої благодійної організації (закон дозволяє використовувати на ці витрати не більше 20% від суми пожертв), а саме на:
- оренду офісу - ми винаймаємо невелику кімнату, в якій збираємо благодійну допомогу, проводимо зустрічі з волонтерами та ін.;
- оплату послуг зв’язку (поштового, телефонного);
- оплату послуг перевезення вантажів з благодійною допомогою;
- оплату праці найманих працівників - щоденних помічників волонтерів.

Витрати на підтримання життєдіяльності нашої організації стали необхідними, оскільки, як йдеться вище, ми дійшли до такого рівня розвитку, коли покладення багатьох функцій лише на волонтерів є неможливим.

Для підтримання нашої життєдіяльності ми створили Опікунську радугрупу людей, волонтерів-опікунів, котрі роблять щомісячні незначні пожертви для того, щоб ми могли якомога більше зробити для сиріт з неповносправністю (список волонтерів-опікунів див. тут). Участь в Опікунській радіодин з найбільш дієвих дарунків, адже кожен, хто є її учасником, не просто допомагає, а допомагає допомагати!

Бажаєш приєднатися до Опікунської ради Української благодійницької мережі, не просто допомагати, а підтримувати організовану та системозмінюючу доброчинність? Напиши про це: ubm@ubm.org.ua

Є запитання або потрібна допомога?
Зв’яжіться з нами
en uk
Ваш браузер застарів!

Оновіть свій браузер щоб бачити цей сайт коректно. Оновити мій браузер

×